Information Vest og bydelsvandringer

Vil du vide mere?

Information Vest (tidligere E&P Huset) er informations- og aktivitetscenter for Helhedsplan Gellerup og Toveshøj. Her kan du få overblik over udviklingen i bydelen, og vi står klar til at svare på alle spørgsmål, du måtte have.

I Information Vest kan du se vores løbende udstillinger om byudvikling og Helhedsplanen, og du kan se vores store flotte model over området. Derudover arrangerer vi bydelsvandringer, foredrag, koncerter, workshops og mange andre kultur- og formidlingsaktiviteter.

Om information Vest

Information Vest drives af Aarhus Kommune og Brabrand Boligforening.
Huset er skabt i 2015 i samarbejde med entreprenørfirmaet Enemærke & Petersen.

Få mere information på informationvest.dk og følg os på facebook.com/informationvest

Bydelsvandring i Gellerup

På en bydelsvandring får du fortællingen om de store fysiske forandringer, som de to boligafdelinger Toveshøj og Gellerupparken gennemgår i disse år.

Turen begynder i informationscenteret, hvor du får en introduktion ved den store 1:500 model over området. Derefter går turen rundt i området - guidet af en af husets medarbejdere.

Vi arrangerer også temature og arrangementer for skoler, virksomheder, kommuner og foreninger. Alle rundvisninger er naturligvis gratis.

Åbningstider:
Mandag-fredag: 9.00 -15.00