Vores SMS-service

I Brabrand Boligforening anvender vi forskellige informationskanaler, når vi har vigtig information, der skal ud til vores beboere. En af de kanaler er via SMS, men der er to forskellige typer af SMS’er, du kan modtage.

SMS-service til akutte beskeder

Er der strømsvigt, et sprunget vandrør eller andre akutte hændelser, som hurtigt skal formidles til mange beboere på samme tid, sender vi en SMS ud via SMS-systemet Blue Idea.

I forbindelse med renoverings-sager bruges denne SMS-service også til at sende fælles beskeder ud om planlagt arbejde eller forhold, der påvirker beboerens lejemål.

Blue Idea trækker data fra teleselskaberne, du er derfor automatisk tilmeldt, hvis dit telefonnummer er registeret på din adresse. Som beboer får du derfor kun disse beskeder, hvis dit teleselskab er bekendt med din nuværende adresse.

Samme SMS-system bruges af fx Aarhus Kommune og andre offentlige instanser, så der er mere end én god grund til at have dit telefonnummer registeret på din adresse.

Tilmelding til denne SMS-service kan derfor enten foregå via dit teleselskab, eller ved at du manuelt tilmelder dig og din adresse her.

SMS-service om lejeforhold

Som beboer kan du også modtage en anden type SMS’er fra Brabrand Boligforening. De omhandler dit lejeforhold og sendes ud via vores boligadministrationssystem (EG Bolig). Du vil modtage disse beskeder, når vi vil informere dig om, at vi har sendt dig vigtig information på mail - fx varslinger, adviseringer m.v.

SMS-beskederne kan både komme fra administrationen eller servicecenteret, og vil oftest blive sendt sammen med en e-mail.

Derudover bruger vores synsafdeling denne SMS-service i forbindelse med ind- og fraflytningssyn, ligesom vores servicecentre også bruger sms-beskeder som påmindelse om fx planlagt arbejde i din bolig.

Denne SMS-service er du som beboer automatisk tilmeldt, hvis du har oplyst dit mobilnummer og givet samtykke til, at vi må kommunikere til dig digitalt.

Er du ikke allerede tilmeldt og ønsker at blive det, kan du give samtykke her.