Hvem er vi

Vi er til for vores beboere

I Brabrand Boligforening tror vi på, at en god bolig har betydning for det gode liv. Derfor tilbyder vi en bred vifte af kvalitetsboliger til alle: unge og seniorer, singler og familier. Vi gør os umage med at servicere vores beboere effektivt, ansvarligt og medmenneskeligt.

Boligforeningen har 160 ansatte til at håndtere de godt 5.500 lejemål. Ca. 40 medarbejdere sidder på vores hovedkontor på Edwin Rahrs Vej i hjertet af Gellerup, mens de resterende ca. 120 medarbejdere er fordelt rundt i vores foreløbig 28 afdelinger.

I Brabrand Boligforening er vi meget optaget af, hvordan vi kan bidrage positivt til udviklingen af fremtidens Aarhus, som har mange spændende byudviklingsprojekter på tegnebrættet for de kommende år.

Vi ønsker at medvirke til at fastholde og udvikle en blandet by, hvor der også bygges boliger, som er til at betale. Det er med til at sikre en langtidsholdbar byudvikling, som skaber en større social balance. Samtidig har vi et højt ambitionsniveau for kvaliteten og arkitekturen i vores byggerier.

Vi arbejder desuden med en bredspektret tilgang til bæredygtighed i såvel renoveringer som i nybyggeri, hvor vi allerede i dag har en markant og stærk profil inden for energirigtigt og innovativt byggeri.

En anden grundsten for det almene byggeri er at skabe inspirerende rammer for gode fællesskaber. Her arbejder vi hele tiden med at udvikle nye former for moderne fællesskaber.

Dette ses blandt andet i vores nyeste byggeri Generationernes Hus på Aarhus Ø. Her har vi, sammen med Aarhus Kommune, forsøgt at udvikle et helt nyt mindset omkring det at bringe forskellige mennesker i forskellige generationer sammen i én bygning: Børn, unge, ældre og familier. Huset byder på en lang række fællesfaciliteter, som indbyder til en helt ny måde at være sammen på.