Ny boligafdeling i Hasselager

Flere familieboliger på vej i Hasselager

Brabrand Boligforening har siden sin stiftelse for 75 år siden virket for at tilvejebringe gode boliger med en rimelig husleje til aarhusianerne.

En ny måde at gøre det på er ved partnerskaber med andre aktører i såvel byggeprojekter som bydelsudvikling og ved sociale indsatser. Vi har derfor altid døren åben for et samarbejde – også med byens øvrige boligforeninger.

Netop sådan et samarbejde har vi indgået med Boligforeningen Århus Omegn om opførslen af nye boliger i Hasselager med udsigt over Aarhus og bugten.

På byggegrunden Kolt Østerparken skal vi sammen bygge 110-120 nye boliger, som opføres som seks punkthuse i op til fire etager med et varieret udbud af familieboliger i forskellige størrelser.

Projektet er nu udbudt i totalentreprise med særligt fokus på at nedbringe CO2-udledningen, som bliver vægtet særskilt som en del af evalueringen af tilbuddene. Som bygherre er det vigtigt for os at tage ansvar for udfordringerne på klimaområdet, og derfor arbejder vi allerede nu med fremtidens skrappere krav til CO2-udledning.

Sammen med Boligforeningen Århus Omegn har vi valgt de fire teams, som skal konkurrere om at opføre byggeriet. Vi ser derfor frem til at modtage fire spændende forslag og ikke mindst få udpeget det vindende team. Den totalentreprenør, som vinder, kommer til at opføre de to byggerier for hver sin bygherre. Vi forventer endelig tildeling af entreprisekontrakter i forsommeren 2024.

Efter planen kan nye beboere flytte ind i boligerne i 2026.

Det er på denne byggegrund, med udsigt ind til Aarhus, at de nye familieboliger opføres.